30.000 nedlastninger
Én uke etter lansering har FiskHer blitt lastet ned mer enn 30.000 ganger. Tilbakemeldingene har vært helt fantastiske, mener daglig leder Trond Are Gjone.
– Dette er så gøy! 30.000 nedlastninger i løpet av de første seks dagene er ganske eventyrlig, og viser at vi har laget et produkt som folk ser behovet for. Vi er utrolig stolte av denne første versjonen av FiskHer, sier Trond Are Gjone.
– Som alle andre som lanserer en app, opplever vi noen barnesykdommer. Disse rydder vi unna så fort det lar seg gjøre, og det har allerede kommet en del oppdateringer siden lanseringen 1. juni. Har man stilt telefonen inn på automatiske oppdateringer, går dette helt av seg selv, forklarer han.
Kontinuerlig forbedring
Gjone takker brukerne for å være flinke til å melde inn når de opplever problemer med appen.
– Vi er veldig takknemlige for det, og prøver i den grad det er mulig å svare alle personlig. Det er til stor hjelp for oss og utviklerne våre at vi får vite når noe ikke fungerer som det skal på deres telefoner, sier han.
Erfaringene så langt tilsier at det meste går på skinner, mens iPhone 7 og eldre dessverre er for utdatert til å kunne benytte seg av teknologien bak FiskHer.
Kartserveren knelte
Den voldsomme interessen for appen gjorde dessuten at den eksterne kartleverandøren fikk problemer etter få dager, og at en ny oppdatering måtte til.
– Det er sånt som skjer, dessverre, men som enkelt lar seg fikse. Resultatet ble at vi fikk en enda raskere og bedre kartløsning, sier Trond Are Gjone.
– Tilbakemeldingene fra brukerne er overveldende gode. Mange forteller at dette er et verktøy de virkelig har ventet på – og at fisken biter der vi har sagt at den er. Det viktigste for oss er at FiskHer gir gode fiskeopplevelser, og det oppfatter vi at den gjør, sier han.